Все виды безопасности - от сигнализации до физической охраны.
a-k-b.com.ua

в раздел Ответ юриста

Як повернути неякісний товар

«Я купил пару обуви в магазине «Интертоп». Со временем проявится некий брак (подошва начата отклеиваться). Гарантийный срок еще не истек и я решил их вернуть в магазин. Мне сказали что возврат денег впринципе не возможен. Можно только бесплатно их отремонтировать (подклеить). Правы ли продавцы и могу ли я вернуть деньги?»


Відповідно до п. 1 ст. 14 Закону України «Про захист прав споживачів» «..Споживач при виявленні недоліків чи фальсифікації товару протягом гарантійного терміну в порядку та строки, встановлені законодавством, і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

  • безоплатного усунення недоліків товару або відшкодування витрат на їх виправлення споживачем чи третьою особою;
  • заміни на товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) належної якості;
  • відповідного зменшення його купівельної ціни;
  • заміни на такий же товар іншої марки (моделі, артикулу, модифікації) з відповідним перерахуванням купівельної ціни;
  • розірвання договору та відшкодування збитків, яких він зазнав.

При розірванні договору розрахунки із споживачем у разі підвищення ціни на товар провадяться виходячи з його вартості на час пред'явлення відповідної вимоги, а у разі зниження ціни - виходячи з вартості товару на час купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а у разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору – в інший термін за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом 7 днів. ( Абзац третій частини п'ятої статті 14 вищезазначеного Закону)
Вимоги споживача, передбачені цією статтею, не підлягають задоволенню, якщо продавець, виробник (підприємство, що виконує їх функції) доведуть, що недоліки товару виникли внаслідок порушення споживачем правил користування товаром або його зберігання. Споживач має право брати участь у перевірці якості товару особисто або через свого представника.
Таким чином, вищезазначений споживач протягом гарантійного терміну має не тільки право безоплатного усунення недоліків проданої речі (взуття), заміни на товар належної якості, ремонт речі а і має право вимагати від магазина розірвання договору та відшкодування збитків, тобто повернення йому грошей за придбаний товар.
При цьому споживачу необхідно буде довести магазину, що недоліки товару не є наслідком порушення покупцем правил користування товаром або його зберігання.
ПРИМІТКА. Заяву-претензію необхідно писати в двох примірниках. Один віддати у магазин, другий — залишити собі і зберігати.
На Вашому примірнику працівник магазину, що прийняв заяву, повинен зазначити свою посаду, прізвище, ім'я та по батькові, поставити підпис, вказати дату та завірити їх штампом (печаткою) магазину.
Якщо Ви повернули товар, магазин повинен видати вам документ про те, що від вас прийняли його, де повинно бути вказано, ким прийнято, дата, поставлено підпис, штамп магазину. Якщо у вас заяву не приймають, її необхідно вислати поштою рекомендованим листом з повідомленням та описом вкладеного. Копії «товарного» чи касового чека прикласти до заяви (оригінал зберігайте у себе).
Якщо Ваша претензія не буде задоволена продавцем (підприємствами і громадянами-підприємцями) протягом 14 днів, то за захистом своїх прав ви можете звернутися до Головного Київського міського управління у справах захисту прав споживачів за адресою: м.Київ, вул. Сагайдачного 29а, або до суду за місцем свого проживання чи за місцем розташування магазину.
Відповідно до ст. 24. Закону України «Про захист прав споживачів» споживачі звільняються від сплати державного мита за позовами, що пов'язані з порушенням їх прав.

в раздел Ответ юриста

© Юридическая компания «Центурион». Все права защищены, 2011-2015гг.