Все виды безопасности - от сигнализации до физической охраны.
a-k-b.com.ua

в раздел Ответ юриста

Залізничний вокзал: перон – "закрита зона"?

«Це трапилося зі мною на залізничному вокзалі приміських поїздів. Я проводжав маму на потяг. Але коли я хотів пройти на перон, щоб допомогти їй з сумками, мене зупинили біля турнікетів. Співробітник вокзалу, що перевіряє квитки, сказала, що для того, щоб пройти на перон, я повинен придбати квиток. Інакше вона пропускати мене не хотіла, незважаючи на всі мої пояснення. Мені довелося купити квиток у касі, і тільки після цього мене пропустиш на перон. Цей квиток був до якоїсь приміської станції і коштував близько 1,5 грн.

Скажіть, чи має право перевіряючий біля турнікетів вимагати від мене квиток, якщо я когось проводжаю? І взагалі, чи прописано в законах, що для проходження на перон, якщо я нікуди не їду, а когось проводжаю чи передаю передачу, мені потрібно купувати квиток? Як мені діяти у такій ситуації? Олександр»


Відповідно до абз. 3 п. 2.12.2 Правил поведінки громадян на залізничному транспорті (затверджені поставою КМУ від 10.11.95 р. №903) передбачено коло осіб, які мають право користуватися вокзалом та приміщеннями для пасажирів. До них належать:

  • пасажири, які придбали квитки або мають інший документ, що дає право на проїзд;
  • громадяни, які проводжають пасажирів;
  • громадяни, які зустрічають пасажирів.

Жоден нормативний акт, який регулює діяльність залізничного транспорту, не передбачає необхідності придбання проїзного документа для громадян, які проводжають пасажирів.
У документі, який регулює подібні питання - переліку платних послуг Південно-Західної залізниці (від 13.05.2005 р. №150-н), – відсутня така платна послуга, як прохід на перони та платформи вокзалів.
У подібному випадку існує три варіанти подальших дій:

  1. Ви можете звернутися до начальника вокзалу з заявою або зі скаргою про порушення ваших прав і вимогою усунення причин, які порушили ваші права. У скарзі чи заяві слід зазначити прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання та суть порушеного питання. Скарги і пропозиції без зазначення цих даних розгляду та вирішенню не підлягають.
  2. Ви маєте право захистити ваше порушене право в судовому порядку. За допомогою ви можете звернутися до управління у справах захисту прав споживачів. У звернені варто зазначити, що адміністрація вокзалу з запровадженням певної системи контролю фактично примушує вас оплачувати послуги, якими ви не маєте на меті скористатися, а лише набуваєте право пройти до поїзду.
  3. Також ви можете звернутися зі скаргою (форму див. у п. 1) до управління Південно-Західної залізниці за адресою: 01034, Київ, вул. Лисенка. 6.

в раздел Ответ юриста

© Юридическая компания «Центурион». Все права защищены, 2011-2015гг.